March 11, 2005

my alma mater


being a graduate from UTP and still pursuing my study in UTP menyebabkan aku terlibat secara langsung dan tidak dlm UTP Alumni Society. huhu.. secara langsungnye ialah apa apa hal yg perlu diuruskan berkaitan alumni di kampus ni for sure akan memerlukan bantuan dari aku sebagai ahli, dan aku x keberatan la untuk menolong.. walaupun selama ni aku mmg x dpt nk tolong byk, sbb asal alumni wat meeting je mesti derang pilih hari yg aku ada kelas silat.. sori sgt sbb mmg xdpt nk skip kelas silat tu, since itu adalah tanggungjawab dan amanah.. huhu.. anyway, aku x kesah je kalo nk kena bg bantuan dari segi lain kecuali dtg miting je, hehe..

sedeh gak kadang² bila aku pikirkan hal alumni ni.. bukan apa.. persatuan baru nk establish.. ada byk sumber dan cara untuk memajukan sbnrnye tp memandangkan masing masing pun sibuk ngn keje, maklumle kan, committee tertinggi majority adalah lecturer UTP yg mmg selalu bz ;P . let me list down the committee:

President: Anang Hudaya Muhamad Amin
Vice President: Muhd Hilmi Hasan
Secretary 1: Noor Hazrin Hany Mohd Hanif
Secretary 2: Aniza Isahak
Treasurer: Noor Irma Nazashida Mohd Hakimi
Financial and Economy: Salina, Illani, Mahdizal
Protocols and Events: Mazeyanti, Rosdi
Public Relations: Izzatdin, Siti Sarah
Communication and Publication: Nazleeni, Noreen Izza
IT: Mazlina, Normaria
Welfare: Ahmad Al-faruq, Sia Chee Wee


sehingga ke hari ni, xde la byk sgt aktiviti yg pernah dianjurkan oleh UTPAlumni ni. sblm aku bergiat secara langsung dgn alumni aku pun mcm x amik pusing sgt ape mende yg derang buat.. although masa tu aku dh pun jadi member alumni.. bile tuan presiden balik dari sambung masters barula aku mcm nk jugak join miting.. kalo x salah aku stakat ni yg dh register dgn UTP Alumni is around 350, walaupun sbnrnye jumpah graduan dari UTP dh lebeh 600 orang ;P bukannye susah nk jadik ahli ni.. masa hari amik jubah tu akan ada wakil alumni yg akan bukak booth dekat situ untuk pendaftaran.. cuma isi borang dan bayar rm10 je.. x susah kan~
antara merchandise yg penah dijual oleh alumni are car stickers and pen. car stickers tu rm3 kalo x salah aku, dh abih stok pun, xtau bile lg nk ditambah, maybe by convo this year kot... pen satu rm2, byk lg ade ni.. ;P

next event in schedule is UTP Alumni Fundraising Dinner. aku pun x sure bile sbnrnye sbb aku kan xpenah pegi meeting, walaupun aku ni ajk promosi untuk event ni, haha.. tp xpe, aku sure yg team leader aku, alin sedang bersungguh sungguh untuk membuat promosi, hehe.. so to all kawan kawan yg nk join alumni dinner tu silelah tunjukkan minat anda ye.. kumpul duit dari skarang, hehe.. kalo x salah aku tu bajet dlm rm50-60 sorang.. nk raise fund utk sapa tu aku x sure, kene tny committee dinner smule, yg diketuai oleh, x lain dan x bukan - tumpak. plan nk jemput tun mahathir, skali untuk launch logo baru utp.. sorila x dpt nk hntr entry dan x vote pun utk logo mana yg patut menang tp aku setuju je ngn logo yg faruq design ni.. tapi korang penah tgk x logo ni.. mcm penah je kan, hehe (hint: Formula 1 Team) ;P

No comments: