July 14, 2005

dah dua tahun!!!

pejam celik pejam celik, sedar x sedar dh genap 2 tahun hari ni - 14 julai 2005, aku kat utp ni utk aku nye MSc yang masih lagi sampai skarang di dalam kekaburan, x nmpk lg jln keluarnya. entahla bila nk disiapkan kerja² ni.

2 tahun lalu, semangat aku mmg berkobar. tekad - tetap nk abihkan walaupun masa tu supervisor sakit dan mmg blur langsung pasal projek yang dia mntk aku tlg siapkan ni. walaupun sorang demi sorang kawan² drop off the course, aku tetap nk tinggal di sini. entahlah kenapa. aku ikut je rentak yang mmg telah siap sedia disusun tu.

tapi selepas 2 tahun aku mcm terasa bosan, terasa letih dengan semua ni. seperti x de progress, kerap kali dimarahi supervisor. kerapkali berasa dalah kegelisahan. bukan salah org lain, mmg salah aku. mungkin dari dulu aku patut menyukat kemampuan aku. msc bukan satu perkara mudah. komitmen dan dedikasi yang tinggi yg akan memastikan setiap kerja tu akan selesai. tapi aku? xde semua tu.. aku malas!! (ikut gaya percakapan adlin arman ramli masa mengkritik amy kat konsert af, haha)

tp mcm x logik gak kalo nk quit skrg. if i do so, where shall i go? nk balik kmpg? mau kena bambu ngn mama ngn ayah.. haha.. nk cari kerja pun punya la susah (even i never really try very hard on finding for one, hehe) currently waiting for the results of the PTD intebiu, MTeST for KPLI results, and also call letter from TLDM for my application. tp kalo dpt (insyaAllah) perlu ke aku quit this MSc stuff? or shall i just continue it (where i'm actually still in lost of the track)

asik malas je, dan asik main game je. hehe.. dan bulan ni aku terasa sangat yg duit elaun aku dpt tu x brp nk berkat - bukan nk kata rezki tu x berkat. tp aku rs mcm duit bulan ni cpt giler abis - mcm xde nilai. it's because i didn't do any workloads for the GA scheme last month. i just jot down some work which are to be done in this month, and ask for puan fidza's signature in advance. so actually the money obtained last month was not from the work, it's from puan fidza's ihsan and taht's my way of manipulating the GA scheme.. ahahaha.. sbb tu la aku terasa sgt yg duit tu x berkat.. byk sgt pembohongan dan penyelewengan yg aku buat.

dan ni lah keje aku. mengeluh dan mengeluh. usaha? malas!! dan yang aku tahu - menaip! so stucked up to the pc!! sekianlah bebelan aku buat kali ini. trimas~!!



p/s hepi besday to my long lost fwen from convent sp - lim lee cheang, hepi 26th on july 14. a good friend indeed.

No comments: