July 13, 2005

ku cari damai abadi

tiba² hari ni aku terasa seperti ada sesuatu yg mengganggu. sesuatu yg bukan aku cari. rimas. apakah mereka itu tidak mengerti. bukan ini sebenarnya yang aku harapkan. sekadar menghulurkan bantuan yang termampu. bukan nama yang aku cari. bukan gelaran yang aku pinta. hanya menurut hati yang berkata. mungkin mereka tidak tahu. kerna mereka tidak mengalami. sakit itu hanya aku yang merasai. debaran itu hanya aku yang melalui. mereka hanya melihat. malah ada yang hanya mendengar. tidak sekali terlintas di hati aku menaikkan diri sendiri. sekadar menurut hati yang berkata. hati ini masih berkata. resah di segenap sudut. keliru tidak menentu. tak dapat aku uraikan. mmg x dpt difahamkan. dan hati ini yang pastinya masih mencari - damai yang abadi.



No comments: