October 18, 2013

bukan ke bila kita kecikkan skop penggunaan sesuatu perkara tu, kita menyebabkan ianya tidak lagi universal, sedangkan sifat asalnya adalah sangat universal. (ini adalah soalan - boleh jawab kalau nak, kalau takmau pun takpa)

fuhh! fuhh! fuuhhhh! hek hek. tiup habuk.

haihh. lama jugak tidak menulis di sini (atau di mana mana jua, haha)

terima kasih tuhan pemilik sekalian alam untuk hari hari semalam dan hari ini.

tak banyak yang berlaku sepanjang tempoh itu. sekadar berjalan dan bergerak di dalam keseimbangan yang diatur, seiring masa.

ecewahh. tiba tiba macam skema pulop.
poyo. keh keh.

banyak perkara yang ingin dibuat, jika ikut hati.
tapi kata orang, ikut hati, mati.
tapi jika difikir lagi, kenapa perlu takut mati?
semua pun pasti akan mati bukan?
itu adalah janji yang pasti.
cuma masa dan ketikanya yang masih menjadi teka teki
(wow, rhymes kot ni? hihi)
atau mati yang dimaksud itu bukan mati yang itu?
haihh. entahlah.

oh. 
ada isu yang sepertinya besar dibicarakan baru baru ini
tapi entah kenapa aku kira itu bukan apa apa
(tapi demi meraikan rentak alam, aku buat tak tahu saja)
sepertinya hanya kita pula saja yang boleh memilikinya
sepertinya bukan dia pula yang memiliki sekalian kita

entahlah
aneh

mungkin hanya pada aku. 
bukan pada kamu, atau dia. 
atau mereka.
atau mungkin juga kamu seperti aku.

maaflah jika berbeza pandangan kita
tapi memang inilah pandangan aku
dan itu lah yang mewarnai hidup kita,
perbezaan itu

jalan kita mungkin tak sama
tapi aku rasa, hujungnya nanti kita jumpa jugak kot kann?
kan? kan?

hahaha. merapik apa dah aku ni.

slmt berhujung minggu semua!

(mood nak masak masalodeh, inspired by #resepirumahkokping is on~ :P)





No comments: